Am citit „Cântece moldovenesti”

5 Mai

Pe situl de arhivare www.dacoromanica.ro am gasit o carte scrisa la 1888 in Iasi de Elena Didina Sevastos. Din cuprins cantace de dragoste, de catanie, de instrainare, de haiducie etc. Am gasit un cantec ( numai versurile) despre dorul de tara, de parinti, de rude, de locurile copilariei. Ma gandeam cat de valabil este si in zilele noastre. Dorul de tara nu trece odata cu vremea si vremurile! Arde la fel de tare inimile pârjolite de dor!

Ma uit ce comentarii fac cei din strainatate cand postez fotografii din Hârlau si imprejurimi. Este ceva de nedescris. Numai cel plecat prin străini simte acest dor!

Cantecul strainatatiiSermană streinatate

Mult mi-ai fost fără dreptate,

Căci din tinerețe crude,

Perdui părinți, perdui rude,Pasca de Paște

Si-am ramas cu dor și jale

In nedreptațile tale

De a plange am dreptate,

De al tău rau strainatate,

Caci călcai din piatra’n piatra

Din strainu nu-mi facui tată,

Si călcai din urmă’n urmă,

Din strain nu-mi facu-i mumă!

foto http://www.facebook.com/#!/pusa.alexa

Un răspuns to “Am citit „Cântece moldovenesti””

  1. Duduca Mai 5, 2013 la 5:10 pm #

    Nimic si nimeni nu merita sa iti parasesti mama si tara ! Oricum ai trai, langa oricine ai trai, daca mama ta si familia nu sunt langa tine, degeaba… un vesnic nod in gat si nu simti nicio bucurie.
    Asta, insa , am invatat-o pe pielea mea. …trebuie sa imi asum deciziile luate.
    Offff, Doamne, se pare ca asta mi-e crucea!

    N-am cont de Facebook, dar va urmaresc postarile. Fotografiile sunt superbe si in plus mai gasesc si alti „rataciti ” de pe strada mea. 🙂

Comentariile sunt închise.

