Amintiri despre Mărioara Murărescu.

31 Ian

Zeci de ani, am vizionat la televiziunea română emisiunile lui Mărioara Murărescu. Era singura emisiune care aducea pe micul ecran mari interpreți, mari ansambluri folclorice, mari dirijori ai României. A consacrat sute de artiști pe care i-a descoperit și i-a promovat.

LUMANARI DECES

Era foarte strictă cu apariția pe scenă. Fără tocuri înalte la interpretele de muzică populară. Fără adăugiri și sclipiciuri la costumele populare.

Odată cu cântecele și interpreții, ne-a adus pe micul ecran România pitorească.

Acum că a urcat la ceruri după o lungă și grea suferință, îi simțim lipsa, căldura vocii și acele prezentări care-ți deschideau mintea și inima către folclorul adevărat.

Poate nu cunoașteți, sau poate ați uitat, Mărioara Murărescu a fost prezentă la 8 septembrie 1999 la lansarea unui album de muzică folclorică a solistului Ioan Ursache în Hârlău.

In volumul „Hîrlău, străveche vatră de cultură și spiritualitate românească” a domnului Paul Iancu, muzeograf la Muzeul Viei și Vinului din Hârlău, găsim la pagina 12 următorul citat din cuvântarea regretatei Mărioara Murărescu:

Am venit aici, la Hârlău, cu emoția sinceră a cunoașterii acestei zone, a solistului dumneavoastră, Ioan Ursache și am rămas impresionată de publicul hârlăuan, de căldura și dragostea pentru folclor  și în special dragostea pentru Ioan Ursache. Il vedeți cum freamătă de emoția întâlnirii cu dumneavoastră cu colegii lui de folclor și cu minunata orchestră a „Rapsozilor Botoșanilor” condusă de profesorul Ioan Cobâlă.

Sinceră să fiu, am descoperit în cântecele lui Ioan Ursache atâta lirism, dragoste și texte de o bogăție aparte în tematică, încât mi-am pus întrebarea: unde ai fost până acum? Mi-a răspuns din priviri și viu grai: Aici, din totdeauna, alături de ai mei, dar și de cei care astăzi mă omagiază. Să-i mulțumim și să ne fie alături pentru public, radio și televiziune.

Acum Mărioara Murărescu a plecat la ceruri alături de marii artiști populari ai țării! Dumnezeu să o ierte, și să o odihnească în împărăția cerurilor!

